Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.05.2016 06:13 - СТИХОТВОРЕНИЯ - СВЕТЛА РАКИТИН
Автор: donkatoneva Категория: Поезия   
Прочетен: 5848 Коментари: 6 Гласове:
19


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
СТИХОТВОРЕНИЯ  -  СВЕТЛА  РАКИТИН



1.

СИТЕН  ДЪЖД  ЧЕ  ВАЛИ  И  Е  ЕСЕН  МЪГЛИВА,
ЧЕ  ДЪРВЕТАТА  СИПЯТ  ГЛАВИТЕ  НИ  С  МРАК,
АЗ  НЕ  ЗНАМ  И  НЕ  ИСКАМ  ДА  ЗНАЯ  -  ЩАСТЛИВА,
ЧЕ  ПРИ  МЕНЕ  СИ  ТИ  И  ВЪРВИМ  ДВАМА  ПАК.

КОЛКО  ДЪЛГО  ПРЕД  НАС  СЕ  РАЗКРИВА  ПЪТЕКА;
МАМЯТ  ПОГЛЕДА  В  ЗДРАЧА  ВЕЧЕРНИ  ПЕТНА.
АЗ  ВЪРВЯ  И  ТЕ  СЛУШАМ,  УНЕСЕНА  ЛЕКО  -
СТРАННИ  ДУМИ  РАЗКАЗВА  МИ  ТВОЙТА  РЪКА.

ТАЗИ  ВЕЧЕР  Е  ДЪЛГА,  ДЪЖДЪТ  Е  БЕЗКРАЕН,
ВИЖ  -  ПЪТЕКАТА  ГУБИ  СЕ  ВЕЧЕ  В  МЪГЛА.
АЗ  ЗАБРАВЯМ  ДЪЖДА  И  ЕСЕННИЯ  ВЯТЪР,
ТИ  СИ  ТУК  И  ДО  ТЕБЕ  ВСЕ  КРОТКО  ВЪРВЯ.




2.

ПОГЛЕДНАХА  МЕ  ТАЗИ  СУТРИН  СВЕТЛИ,
ПРОГЛЕДНАЛИ  В  МЪГЛИТЕ  НЕБЕСА.
ДРУГ  ВИД  Е  ВЗЕЛА  ЗИМАТА  СЕГА  -
СТУДЪТ  ЗАТИХНА  И  ДЕНЯТ  ПРИВЕТЛИВ  Е.

ПО  УЛИЦИТЕ  ПЪПЛЯТ  МАЛКИ  РУЧЕИ,
СНЕГЪТ  ТОПИ  СЕ,  ЧУВАМ  СТРАНЕН  ШУМ.
В  ГЪРДИТЕ  МИ  СТРАХЛИВО  В  ПОЛУСЪН
ОБАЖДАТ   СЕ  МЕЧТИТЕ  МИ  ЗАКЛЮЧЕНИ.

НЕ  ЗНАЯ  ДА  СЕ  РАДВАМ  ИЛИ  НЕ  -
ДОБРО  ВЕЩАЙ  ЛИ  ЗИМАТА  УСМИХНАТА,
НО  ЕТО,  ГРЕЯТ  МИ  В  ОЧИТЕ  ПЛИСНАТИ
ЛЪЧИТЕ  НА  РАЗВЕДРЕНО  НЕБЕ.

И  НЕКА  ДА  МЕ  МАМИ  ТОЗИ  ДЕН,
НО  ДНЕС  МЕ  КАНИ  СЛЪНЦЕТО  С  УСМИВКА,
ДА  ВЯРВАМ  -  КОЛКО  МНОГО  МИ  СЕ  ИСКА!  -
В  ДРУГ  ДЕН  ОЧАКВАН,  СВЕТЪЛ,  ВЪЗРОДЕН.




3.

ТРЕПКА  ЛЕКО  ВЕЧЕР  СВЕЖА,
СЛУШАМ  БОДРИЯ  Й  ПУЛС,
БЛЯСКАВ  ПЪТЯТ  МЕ  ОТВЕЖДА
В  МАЛКА  УЛИЧКА  БЕЗ  ШУМ.

СТРАННО  КЪЩИТЕ  МЕ  ГЛЕДАТ,
СЯКАШ  ВИЖДАМ  ГИ  ПРЪВ  ПЪТ  -
КРОТКО  В  СЕБЕ  СИ  УСЕЩАМ
ТОПЛИ  ДУМИ  ДА  ИСКРЯТ.

БЯХ  ЗАБРАВИЛА,  ЧЕ  ПРОЛЕТ
ТУКА  ДНИ  НАРЕД  ВИТАЙ,
НО  СЕГА  КРАЙ  МЕН  РОМОНИ
И  МЕ  ЛЪХА  ЮЖЕН  КРАЙ.

И  ОТМИНАЛИ  В  БЕЗРЕДА
КАТО  ПРОЛЕТНИ  ВОДИ,
ТЪЖНИТЕ  МИ  МИСЛИ  БЯГАТ  -
ТОПЛА,  ПРОЛЕТТА  ЗВЪНИ.



image

Автор:  Светла  Ракитин
в.  „Огнище",  г-  4,  бр.  38,  април  1941.  г.



Гласувай:
19


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Здравей, Донке!
19.05.2016 10:08
Да си призная, Светла Ракитин ми е непозната
Сигурно има връзка с поета Ракитин, знаеш ли нещо за нея?
А поезията и е нежна и прочувствена, като на истински автор от нейното поколение!

Хубав ден!
цитирай
2. kvg55 - Поздравления!
19.05.2016 13:18
Когато е влюбена, и дъждът не мокри, и зимата не е студена, а пролетта е от прекрасна по-прекрасна.
цитирай
3. donkatoneva - Да си призная, Светла Ракитин ми е ...
20.05.2016 11:47
leonleonovpom2 написа:
Да си призная, Светла Ракитин ми е непозната
Сигурно има връзка с поета Ракитин, знаеш ли нещо за нея?
А поезията и е нежна и прочувствена, като на истински автор от нейното поколение!

Хубав ден!


Леон, за първи път попаднах на нейни стихове.
Аз също не знаех за съществуването й.

Светла Ракитин е дъщеря на поета Никола Ракитин.
Публикува свои стихове във вестник „Огнище".
Съставител на книгата „Никола Ракитин. Творчество и съдба" - 1985 г.
Автор е на книгата „Повест за моя баща" - 1986 г.
и на стихосбирката „Лунен сърп" - 1993 г.

Приятен ден!
цитирай
4. donkatoneva - Когато е влюбена, и дъждът не мокри, ...
20.05.2016 11:49
kvg55 написа:
Когато е влюбена, и дъждът не мокри, и зимата не е студена, а пролетта е от прекрасна по-прекрасна.


Природата дава на Влюбените Розови очила!...
Усмихнат ден!
цитирай
5. mihala - Поздрав!!! * * * Колко песен ...
08.08.2016 17:23
Поздрав!!!
* * *
Колко песен звучи
в тази стара балада
и притварям очи,
и съм с теб, и съм млада;
Радостта не е грях,
а вълшебност желана.
Ти си близо до мен
и аз с теб ще остана.
17:20 ч. 8.8.2016 г.
цитирай
6. donkatoneva - Поздрав!!! * * * Колко песен ...
09.08.2016 06:45
mihala написа:
Поздрав!!!
* * *
Колко песен звучи
в тази стара балада
и притварям очи,
и съм с теб, и съм млада;
Радостта не е грях,
а вълшебност желана.
Ти си близо до мен
и аз с теб ще остана.
17:20 ч. 8.8.2016 г.


Чудесно!
Благодаря, Михала!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: donkatoneva
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2300611
Постинги: 354
Коментари: 219
Гласове: 65583
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930