Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.07.2014 09:44 - ПРИЗНАНИЕ - ГЕОРГИ ДЖАГАРОВ
Автор: donkatoneva Категория: Поезия   
Прочетен: 2816 Коментари: 0 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ПРИЗНАНИЕ

„На  П."

АЗ  БЯХ  ДОБЪР,  АЗ  БЯХ  НЕВИНЕН,
НО  ХВАНА  МЕ  И  МЕНЕ  БЯС:
ЩОМ  НЯМА  КАК  ДА  ВИ  НАДРАСНА,
ПОНЕ  ДА  ДОРАСТА  ДО  ВАС.

ОСТАВИХ  ПРОСТИТЕ  СИ  ДРЕХИ,
СЪРЦЕТО,  ОСТРИЯ  СИ  УМ,
ОБЛЯКОХ  НОВ  КОСТЮМ  И  ТРЪГНАХ
ПО  ВАШИЯ  ИЗВЕСТЕН  ДРУМ.

И  НЕУСЕТНО  НАД  ЖИВОТА
ИЗГАСНА  СЛЪНЧЕВИЯ  ДЕН;
ДОЙДЕ  НОЩТА  СЪС  СВОЙТЕ  БУЙНСТВА,
СЪС  ВИКОВЕ  И  МРАК  СТУДЕН.

ПО  МАСИТЕ  ЗВЪНТЯХА  ЧАШИ,
ОТ  ДЪНОТО  РЕВЕШЕ  ДЖАЗ
И  СЪС  СЕЛЯШКА  ДОВЕРЧИВОСТ
НА  ВСИЧКО  СЕ  ОТДАВАХ  АЗ.

НО  И  ПИЯН,  НО  И  ОТЧАЯН
ПАК  НИКОГА  НЕ  ИЗТЪРВАХ
НИ  ВАШИТЕ  ФАЛШИВИ  ДУМИ,
НИ  ВАШИЯ  НЕИСКРЕН  СМЯХ.

ТВОРЦИ  НА  ВИЦОВЕ  И  СПЛЕТНИ,
ШУМЯХТЕ  ВИЕ  ДО  ЗОРИ,
ПРИСМИВАХТЕ  СЕ  НА  ВАПЦАРОВ
И  С  БОТЕВ  СПОРЕХТЕ  ДОРИ.

ЕДИН  ЗА  ДРУГ  КРЕЩЯХТЕ:  „БРАВО!".
ЛЮТЕШЕ  ОТ  ТЮТЮНЕВ  ДИМ.
ВБЕСЯВАХ  ВИ,  НО  МЕ  ТЪРПЯХТЕ,
ЗАЩОТО  БЯХ  НЕОБХОДИМ.

РЪЦЕТЕ  МИ  ЛЕЖАХА  ТЕЖКИ
КАТО  ПРЕКЪРШЕНИ  КРИЛА,
НО  АЗ  С  ОЧИТЕ  СИ  ВИ  ПЛАШЕХ,
СМРАЗЯВАХ  ВИ  С  УСМИВКА  ЗЛА.

И  ВАШТЕ  БЛАГОВЕРНИ  ДАМИ
КЪМ  МЕНЕ  ГЛЕДАХА  СЪС  СТРАСТ,
ЧЕ  ЛЮБЕХ  АЗ  ОТ  ВАС  ПО-СИЛНО
И  ПИЕХ  ПО-ДОБРЕ  ОТ  ВАС.

КОГАТО  ТРЪГВАХ  ДА  СИ  ХОДЯ
ОТ  ТЕЗИ  СЦЕНИ  ОТЕГЧЕН,
НАД  МИСЛИТЕ  ПРЕВИТИ,  ВИЕ
СЪС  ЗАВИСТ  ГЛЕДАХТЕ  СЛЕД  МЕН.

ЗАЩО?  ЩАСТЛИВЕЦ  ЛИ  ИЗГЛЕЖДАХ?
КЪДЕ  ИЗЛИЗАХ  ОТ  НОЩТА
СЪС  ТОЗИ  ВЪЗЕЛ  НА  ЧЕЛОТО
И  С  ГНЕВНО  СКЛЮЧЕНИ  УСТА?

КОЙ  БИ  МОГЪЛ  ДА  СИ  ПОМИСЛИ,
ЧЕ  КАТО  НИКОГА  ПРЕДИ
ЕДНА  УСОЙНА  ТЕЖКА  МЪКА
ЩЕ  ЛЕГНЕ  В  МОИТЕ  ГЪРДИ;

ЧЕ  АЗ  ДО  СУТРИНТА  ЩЕ  СКИТАМ
ИЗ  ГРАДСКИТЕ  ГРАДИНИ  САМ
И  ПОД  ДЪРВЕТАТА  ЩЕ  ПЛАЧА
ОТ  ОГОРЧЕНИЕ  И  СРАМ;

ЧЕ  КАТО  ПТИЦА  ЩЕ  СЕ  МОЛЯ
НА  ИЗГРЕВА  ЧЕРВЕН  И  ТИХ:
ДАНО  МЕ  ВЪРНЕ  ПРИ  ЗЕМЯТА
ПРИ  ХОРАТА,  ПРИ  МОЯ  СТИХ!

image

Георги  Джагаров



Гласувай:
10


Вълнообразно


Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: donkatoneva
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2292558
Постинги: 354
Коментари: 219
Гласове: 65205
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031